Imatge d'orins a l'avinguda Tarradellas (Anti-Radar Catalunya)

Veïns denuncien la brutícia i les males olors provocades pels orins a l’avinguda Tarradellas

La indignació d’alguns veïns d’Amposta ha tornat a posar sobre la taula un problema de convivència que, segons denuncien, es repeteix amb massa freqüència en diversos punts de la ciutat. Aquesta vegada, la queixa se centra en l’avinguda Tarradellas, on una ciutadana ha compartit imatges que mostren taques d’orins al voltant d’un banc i d’un element del mobiliari urbà, assegurant que les males olors dificulten el pas i l’estada en aquesta zona.

La denúncia s’ha fet pública a través del grup de Facebook «Amposta Continua Opinant», on una veïna explica que el punt afectat es troba a l’entrada d’un edifici situat a l’avinguda de la Ràpita, 138. Segons relata, els orins acumulats generen una forta pudor que considera especialment molesta per a les persones grans que transiten habitualment per aquest espai.

Queixes veïnals

La publicació ha anat acompanyada de diverses fotografies en què es poden observar taques al paviment i al voltant del mobiliari urbà. L’autora assegura que la situació és recurrent i reclama una major vigilància i actuacions per evitar que els animals orin de manera continuada en aquest indret.

Imatge d’orins al costat d’un banc (Anti-Radar Catalunya)

Segons explica, considera que una part del problema també es deu al fet que alguns propietaris de gossos no aboquen aigua després que les seves mascotes facin les necessitats al carrer, una pràctica que contribueix a reduir les males olors i a mantenir els espais públics en millors condicions.

La publicació ha generat un ampli debat entre els usuaris del grup. Alguns participants donen suport a la denúncia i coincideixen que la manca de civisme d’una part dels propietaris d’animals és un problema que afecta la imatge de la ciutat i la convivència.

Drogat i amb 40 nens: així circulava un conductor escolar a Amposta

Altres comentaris, en canvi, recorden que la brutícia als carrers no es limita als excrements o als orins dels gossos, sinó que també hi ha persones que abandonen llaunes, papers, bosses, ampolles o altres residus a la via pública. Per aquest motiu, consideren que el problema és més ampli i requereix una implicació col·lectiva.

La mateixa autora de la publicació va respondre que també havia enregistrat imatges de la brossa acumulada en aquella zona, però que en aquell moment havia volgut posar el focus en els orins perquè considera que és una situació que es repeteix diàriament i que afecta especialment pel fort olor que desprèn.

Imatge dels orins a l’avinguda Tarradellas (via xarxes socials)

Debat obert

Entre les respostes també hi ha qui apunta que no tots els orins presents als carrers corresponen necessàriament a animals, mentre que altres participants proposen que l’Ajuntament reforci la senyalització, la vigilància o, si escau, les sancions en aquells punts on aquestes conductes siguin reiterades.

El debat ha servit per evidenciar que una part de la ciutadania reclama més mesures per mantenir els espais públics en bones condicions, mentre que d’altres insisteixen que la solució passa principalment per una major responsabilitat individual i pel respecte als espais compartits.

La convivència entre propietaris d’animals i la resta de veïns continua sent un dels reptes habituals en moltes poblacions. Mantenir nets els carrers, recollir sempre els excrements i utilitzar una ampolla d’aigua per diluir els orins són accions senzilles que contribueixen a reduir les males olors i a conservar el mobiliari urbà en bon estat.


- Et Recomanem -